Oh, Pengikut Setiaku!!!

Sunday, December 2, 2012

#07 Luahan perasaan.

 Assalamualaikum Disember!

sepanjang saya menghasilkan karya, semua karya2 tu terhasil semasa saya dalam tekanan! believe me! ada masanya saya menulis ketika saya sedang discuss untuk group assignment! ada masanya saya menulis masa saya sedang final exam! besok paper, malam tu jugaklah bersepah idea nak masuk! bila masa macam tu, saya betul-betul berbelah bahagi. nak tulis atau nak study?

Jadi, pilih yang selamat dan menjaminkanlah ye kawan2! kita study dulu. karang kalau failed kau jugak yang merana! nak pilih kelas la, nak adjust masa la, nak cari kelas la. semuanya datang serentak! Nanti belajar ke mana, menulis ke mana!

menulis memang  minat. orang kata penulis cerpen atau novel ni semuanya jiwang2, romantik-matematik la dan sweet macam gula2 la dan lain2! tapi sepanjang hidup saya lah, sayalah orang yang paling TIDAK ada dalam kategori tu! macam mana tau?

dulu....saya pernah ada pakwe. couple setahun dari form 4 dan dia pulak masa tu form 5 sampailah dia masuk UTM  dan saya  UITM . cara kami bercinta memang tak boleh hingaaat! kami bahasakan diri 'saya-awak' je. okey la kan kat situ. but one day, dia tetiba pulak panggil saya SAYANG. saya pelik. 'hei, pakwe aku ni ada perempuan lain ke?'  curiga gak kan? tapi bila saya bagi 'puzzle' yg kami slalu guna, dia terus call dan sebut! betul.

dia kata nak test je! mana tau saya suka. suka tarak ada! geli ye! tapi saya kenal dia. dia memang reassembles me a lot! kalau saya kayu, dia tunggul! sama je. perkara paling sweet dia pernah buat pun bagi semua paper SPM dia kat saya! Katanya biar ada luck! okey, memang ada luck, saya dapat result sama macam dia jugak. Thanks to you!

Hubungan kami okey, tak pernah gaduh! tapi adat la masing-masing belajar jauh. sampai bila kami nak macam ni. so, kami putus and friend jelah. lepas tu saya dah tak couple2 dah. dia pulak setahun lebih putus dengan saya baru jumpa yang baru.

Walau apa2 pun, jujurnya saya memang tak romantik! mungkin sebab tak cantik kot? erk...ada kaitan tak? mungkin menulis itu bakat. jadi saya guna dan kongsikan dengan semua yang saya sayang...


to ex-lover,

semoga berbahagia lah dengan kekasih baru awak tu! nampak macam galak!( gurau je!)hehehe....

6 comments:

Ruunna Qizbal said...

hehe.. uat lagi cerpen ya.. sepanjang sya bca cerpen akak x penah pon bosan.. semua best gila gila.. hehe

Nooraihas said...

thanks for support!insyaAllah saya akan terus berkarya dan awak boleh terus komen ye!hehehe

in zfyrh said...

cerpen awk sume best2...hr2 duk buke tgk ad update ke tak hehehehehe =)

Nooraihas said...

thanks nanti saya update. ^^

Mira_Othman said...

wah..saya suka,saya suka!Thumbs Up! =D
KeeP iT Up Kak AiHa!Ajaja Hwaiting! ^_<
Eh!Akak cunlah.. <3

Nooraihas said...

thanks Mirae! hehehe