Oh, Pengikut Setiaku!!!

Wednesday, December 5, 2012

#09 Ilham untuk CRUSH

Assalamualaikum dan hai!

sekarang ni saya sedang mencari idea untuk menulis cerpen tentang CRUSH. saya yakin semua orang ada CRUSH, cuma yang membezakan kita semua adalah sama ada kita serius atau biasa2 je bila berdepan dengan CRUSH masing2.

Saya pun ada CRUSH! Malangnya, saya tahu yang saya tak mungkin berpeluang nak approach dia pun! sebab? nak tahu sebabnya? Sebab-musababnya adalah kerana dia dah ada TUNANG.

Kecewa? Adalah sikit.Tapi, semuanya salah saya jugak. langsung tak berusaha nak berusaha dekat dengan dia. Yelah, sekurang2nya bagi hint, kan? Inilah masalah gadis2 Melayu di serata dunia. Malu bila orang labelkan diri 'perigi mencari timba'. Sangat tipikal Melayu!

Jadi, nak ubatkan kekecewaan saya dan nak memberi semangat kat gadis2 di luar sana supaya BERUSAHA bila dah jumpa CRUSH, saya menulis.

Sebelum tu, satu saya nak pesan, bila saya cakap BERUSAHA ia haruslah dalam bentuk yang POSITIF! Tak nak sampai ada yang TERGADAI BADAN sebab nak kan seorang lelaki. Kalau CRUSH korang macam tu, cepat2 la angkat kaki!

Hidup terlalu SINGKAT untuk dibazirkan oleh seorang lelaki yang belum tentu MENGHARGAI, MENGHORMATI dan MENCINTAI kita!

Apa2 pun bercinta selepas KAHWIN adalah PILIHAN yang sebaiknya. Bila dah jumpa CRUSH, dan dia pun memberi reaksi POSITIF, cepat2 lah minta dia segera menghalalkan hubungan korang. Bukan mendesak, cuma mencegah lebih baik dari mengubati!

p/s : C.R.U.S.H ( CINTA. RINDU. UNTUK.SEPANJANG. HAYAT.)


4 comments:

in zfyrh said...

gud luck 4 the next cerpen =)

Nooraihas said...

thanks! moga cerpen yg akn datang ni mampu menawan hati awak^^

Ruunna Qizbal said...

good luck.. hehe

Nooraihas said...

thanks!semoga semuanya berjalan lancar =)