Oh, Pengikut Setiaku!!!

Monday, December 24, 2012

#11 The Pros and Cons

Assalamualaikum dan hai!

Dalam menghasilkan karya, saya mahu setiap hasil 'karut-marut' saya menjadi sesuatu yang realistik!

saya ada prinsip yang saya pegang dalam hidup iaitu ' The Pros and Cons'.

Tak faham? Meh saya jelaskan...

contohnya....Kalau si watak heronya dah hensem, watak heroinnya mestilah sedikit 'kureng' dari watak heronya. comot ke, tembam ke, gelap sikit warna kulitnya ke...apa-apalah! Asal kan seimbang!

selain itu, kalau watak heronya dah serius kuasa 8, saya akan buat watak heroinnya 'masuk air' sikit! Barulah bertemu buku dengan ruas! Begitulah juga yang sebaliknya...

saya percaya yang tak semua bakal mendapat pasangan yang heronya ala-ala hero cerita Korea! Hensem, romantik, kaya. lengkap serba-serbilah!

Nanti...kesianlah kepada yang tak hensem, tak kaya dan tak romantik tu! Tak gitu?

p/s : Jangan terlalu berharap pada kesempurnaan dalam memilih pasangan. hidup ini realiti. bukan fantasi! (pesan kepada diri sendiri :p )






7 comments:

Unknown said...

Setuju, saling melengkapi orang kata. Btw semua cerpen kat sini best !!

Nooraihas said...

terima kasih Hanis! Saya gembira awak suka dengan 'karut-marut' saya. hehehe

Ai said...

betul tu..kita hidup pun menggunakan kaedah pro dan contra..saing melengkapi, macam bumi dan langit :) walaupun berbeza tapi saling memerlukan..macam tu juga dengan cerita cinta :)

Nooraihas said...

betul tu :)

sentebale-hk said...

Gile ar..begini rupanya rasa jatuh cinta d alammaya..muahaha..aduh..bisa bonar! Teruk tau..jatuh suka cinta dgn cervel cinta x sempurna biasa yg ko type dik..best sgt! Good luck okayy. Hope someday ada la pihak2 yg berkuasa dlm dunia percetakan..penerbitan sedar dgn bakat yg ko ada dik..salute!

Unknown said...

Agreed. Kalo sumenya kaya2, hidup sempurna rasa mcm xlogik pula.

Unknown said...

Setuju sangat. Tak suke betul baca novel hero dan heroin masing2 hensem maut dan cantik putih gebu. Kesian betul dekat orang yang muka biasa2 kat luar sana. Tak dinafikan ada, tapi realiti dunia tak seindah syurga.