Oh, Pengikut Setiaku!!!

Friday, January 25, 2013

#13 Anak Luar Nikah? Bukan Salah Mereka!

Assalamualaikum dan hai!

Saspen tak bunyi post saya kali ini? Dah kenapa NOORAIHAS bercakap pasal anak luar nikah ni? okey, straight to the point lah kan. This is gonna be my point for my next cerpen! Tajuknya ialah, Opps, Silap Hati!

Dalam cerpen ini saya akan mengetengahkan kisah Khurul Aisyah yang merasa rendah diri dengan status yang dimilikinya, iaitu anak luar nikah. Aisyah terlalu malu dengan statusnya sehingga takut untuk mencintai Syed Khairul, rakan sekelasnya. Sementara itu, dia turut terjebak dengan permainan Syed Amriz, sepupu kepada Syed Khairul dengan menjadi 'perempuan simpanan' lelaki itu demi menjaga rahsianya yang mencintai Syed Khairul, di mana ketika itu Syed Khairul sudah pun menjalinkan percintaan dengan Umairah sahabat baik Aisyah sendiri!

Kenapa silap hati? Langsung tak ada kena mengena dengan isu anak luar nikah ni! Haa... itu kena tunggu!

Berbalik kepada tajuk post, secara  peribadinya saya menyeru kepada setiap lapisan masyarakat jangan pernah mencaci status mereka! Mereka tidak bersalah! Yang bersalahnya mak ayahnya kerana berzina!Ada apa pada status? Kerana akhirnya kita tetap akan kembali sebagai hamba kepada Yang Maha Besar, Allah S.W.T ! Nanti2 pakai kain kapan warna putih jugak! Bukan sutera ke, Nylon ke? Kan?

Until then, jangan lupa komen cerpen OPPS, SILAP HATI!

Assalamualaikum :)

2 comments:

Anonymous said...

ble nk post cerpen br....
excited tunggu hehhehh =)

Nooraihas said...

in sha Allah dalam masa terdekat ni jugak. sabar ye :)